Thursday 17 December 2015

MASIH FOLLOW POSTING SAYA?

=========================

SEVEN

"Ok, semua. Sila bukak quran muka surat 297 Surah Kahfi"

Semua student membelek muka surat 297.

"Dah jumpa?"

"Sudah ustaz."

"Ok, baca."

Semua student membaca ayat pada muka surat 297. Sayut-sayut kedengaran ada orang baca muka surat 298.

"Ahmad, kenapa anta baca muka surat 298?"

"Maaf, ustaz. Saya sebenarnya masih keliru. No 7 dan no 8 dalam bahasa arab."

"Owh... Kenapa tak cakap awal-awal. Mudah je, nak buang kekeliruan anta tu."

"Seven. No berapa?"

"Tujuh ustaz."

"So, anta tengok pada perkataan SEVEN tu, ada huruf "V" kan. So, huruf "V" tu, adalah sama dengan no 7 bagi tulisan arab. Kalau no 8 terbalikkan je."

"Senang tak?"

"Senang la, ustaz."

Pesanan kepada pembaca, jom baca Surah Kahfi.

Kalau anda masih follow saya,
Boleh tak komen kan

"Saya nak lagi, ustaz AlMukhlisin"

Supaya saya kekal bersemangat untuk berkongsi dengan anda.

#UstazAlMukhlisin

No comments:

Post a Comment