Wednesday 5 August 2015

12 TAHUN NIKMAT TIDUR DITARIK



Baru balik dari kelas belajar AlQuran.Nak citer sikit kat korang semua.

Tengah-tengah baca AlQuran tu,sampai la kat surah Al-An'am ayat 60.
Ternampak la hamba Allah ni tulis,Ayat nak bagi tulis.

So,saya tanya dia.
Tulis apa tu,pak cik.Ni ayat nak bagi mudah Tidur.Saya boleh dari seorang ustaz.

Ceritanya macam ni,pd tahun 2009 haritu,
8bulan saya tak boleh.

Terkezuut saya,dibuatnya.

7bulan saya tak boleh di MALAYSIA,sebelum pergi kat Mekah.
sampai kat Mekah,saya ingat boleh tidur.

Lagi teruk adalah,sampai kalau ada orang terlanggar sikit,dah terjatuh.
cubalah adik bayangkan.puas kami jumpa,orang tu orang ni.

semuanya hampa.Akhir sekali.Jumpa ngn dengan orang besar kat Mekah,dia cakap

"mari ikut saya,jumpa tok guru saya;"

Rumah tok guru orang besar ni,atas bukit kat Mekah.Dah la,masa kami naik tu.Tengok kanan,curang tengok kiri curang.sungguh menakutkan.

Sampai je,dekat rumah tok guru tadi,umurnya 80+ tahun.
Dia asal orang Pattani,duduk kat Mekah selama 40 tahun.

Tok guru ni cakap satu je,Awak balik kat Malaysia nanti jumpa la.dengan orang yang boleh bagi asbab awak sihat.

Pak cik ni,balik dengan hampa.tapi dia percaya lagi dengan kata-kata tok guru tadi.

Seminggu lepas tu,Pak cik balik ke Malaysia.Akhir sekali jumpa dengan seorang Ustaz ni.Dia bagi tips nak mudah tidur.solat hajat minta dengan Allah boleh tidur dan sujud terakhir baca Doa NABI YUNUS 40kali.Dan amalkan ayat tadi Surah Al-An'am ayat 60.

Lupa nak cerita,masa sebelum Ustaz bercakap dengan pak cik.Ada seorang gadis 20+ tahun.Dia cakap,dia dah 12 Tahun tak boleh tidur.

Pak cik ni TERKEZZUUTT.Dalam hati pak cik,''Allah,kuatnya ujian dia.aku ni biasa-biasa je."


Selepas dari itu,
Alhamdulillah Pak cik dah boleh tidur macam biasa.

MORAL OF STORY : Kalau Allah tarik Nikmat ni,Bukan harta benda sahaja,Tidur yang kita anggap biasa ni,kalau dia tarik Nikmat boleh tidur.Tak ke tak tenang hidup kita.

So,Bersyukur denganlah dengan Setiap Nikmat yang Allah beri pinjam kepada kita.

ALHAMDULILLAH.


P/S sebenarnya,panjang lagi pak cik ni cerita.ada dekat setengah jam jugak la.Tapi,kalau panjang-panjang boring plak.Eh eh,gurau je,Saya dah letih sebenarnya nak taip panjang-panjang.
................................

PICIT LINK BAWAH NI,

http://furqanworks.onpay.my/order/form/tah/119

kalau nak belajar ilmu ALQURAN.

TAK RUGI BELAJAR ALQURAN.
ALQURAN PENYULUH HIDUP.

#PenulisNewbie
#PeminatSambalBelacan
#SambalBelacanGomore
#PedasIsPower

No comments:

Post a Comment